< Böngészés > Főoldal / Nincs kategorizálva / Blog article: Orbán, Alijev és az RTL

| Mobile | RSS

Orbán, Alijev és az RTL

2014. november 22. | hozzászólás | Nincs kategorizálva

Orbán, Alijev és az RTL

Paul Lendvai írása a Der Standardban

A tömegdemonstrációk óta a híresztelések és cáfolatok, intrikák és hazugságok növekvő áradata tapasztalható a magyar kormányoldalon – írja Paul Lendvai a Der Standardban.

Ha az ember megfigyelőként szemléli a Magyarországon és az ország körül zajló eseményeket, akkor a Krisztus utáni első évszázadban élt római költő, Juvenalis mondása jut eszébe: „Nehéz nem szatírát írni róla”. Idén Orbán Viktor miniszterelnök pártja, a Fidesz, három választást nyert meg (a magyar és az európai parlamenti-, végül az önkormányzati választást) is meggyőző többséggel a felaprózódott és diszkreditált ellenzékkel szemben.

Ennek ellenére az Orbán által az utolsó pillanatban visszavont internetadó elleni váratlan tömegtüntetések és a Washingtonnal szembeni nyílt konfliktus óta, amely a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnök asszonyával és további öt, korrupcióval meggyanúsított Orbán-bizalmassal szembeni, titkolódzással övezett beutazási tilalom miatt alakult ki, a híresztelések és cáfolatok, intrikák és hazugságok növekvő áradata bontakozott ki a kormányoldalon – tolmácsolta az írást a szervuszausztria.hu. A választási győzelmek sorozata után Orbán úgy viselkedett, mint egy „Napkirály”, akinek senki nem árthat, sem belföldön, sem külföldön. A görögök ezt „hübrisznek” nevezték, ami a mi nyelvünkön elbizakodottságot, önteltséget és a dölyfösséget jelent.

Ez elgondolkodtató politikai következményekkel mutatkozott meg a romániai Erdélyben több ezer magyar nemzetiségi előtt elmondott július végi beszédében. Nyíltan kimondta, hogy „le kell számolnunk a társadalom szervezésének liberális elveivel és módszereivel, de legfőképpen a társadalom liberális értelmezésével… Ebben az értelemben az az új állam, amit mi Magyarországon építünk, az nem egy liberális, hanem egy illiberális állam…” Ezt megelőzően nemzetközileg sikeres államként dicsérte Szingapúrt, Kínát, Indiát, Oroszországot és Törökországot.

Hogy mindez mit jelenthet a jövőre nézve, azt jól mutatta Ilham Alijev azerbajdzsáni elnök „bizarr”, harmadik budapesti látogatása. Észak-Koreán kívül ugyanis csak ebben az egykori volt szovjetköztársaságban létesítettek politikailag öröklődő dinasztiát. Az apa, Gajdar Alijev, már a 60-as években az Azerbajdzsánban működő szovjet titkosszolgálat vezetője, később 16 éven át mindenható pártelnök és a Brezsnyev vezette Politikai Bizottság tagja volt, majd kis kihagyás után a köztársaság államelnöke lett. 2003 óta a fia, Ilham Alijev irányítja az államot és az „Új Azerbajdzsáni Pártot”. A világ egyik legkorruptabb államának 2009 óta örökös uralkodója gratulált magyar barátjának, aki erős kezekkel vezeti az országot. Orbán „mintaállamként” méltatta a két Alijev által felépített államot, Azerbajdzsánt. Boldogok lehetnek az olyan országok, amelyekben egyértelmű politikai vezetés létezhet.

Az állami, illetve a Fideszhez közel álló TV-adók nézőivel ellentétben az inkább szórakoztató műsorairól ismert magyar RTL-csatorna több mint egymillió nézője részletes TV-tudósítást láthatott az Alijev „mintaállamában” létező elnyomásról, cenzúráról és személyi kultuszról. A Bertelsmann-konszern önálló leányvállalata növekvő közönségsikerrel védekezik a politikailag motivált, rendkívül magas adókulcs ellen, amelyet az Orbán-kormány vetett ki reklámbevételeire.(Paul Lendvai, Der Standard, 2014.11.18.)

Fordította: dr. Gonda László

forrás:168óra.hu

Leave a Reply 213 megnézve, 1 alkalommal mai nap |