< Böngészés > Főoldal / Fecsegő hírek / Blog article: Összebalhézott a közszolgálati televízió és az államfő

| Mobile | RSS

Összebalhézott a közszolgálati televízió és az államfő

2015. március 12. | hozzászólás | Fecsegő hírek

Összebalhézott a közszolgálati televízió és az államfő

“Gyerekes bosszúnak” minősítette a cseh államfői hivatal, hogy a közszolgálati Cseh Televízió kedden nem közvetítette Jirí Ovcácek elnöki szóvivő sajtótájékoztatóját.

Korábban ezeket a sajtótájékoztatókat a közszolgálati hírtelevízió (CT24) mindig egyenesben sugározta.

“A Cseh Televízió eljárása gyerekes bosszú a köztársasági elnök véleményéért” – reagált a televízió eljárása az elnöki hivatal közleményben. “Nyíltan fel kell tenni a kérdést, hogy ha a Cseh Televízió cenzúrázza a legmagasabb alkotmányos tényező véleményét, hogyan fog eljárni más alkotmányos tényezők, politikusok és állampolgárok esetében” – olvasható a közleményben.

A televízió stábja a helyszínen volt és felvette a sajtótájékoztató anyagát. Az eddig szokásos egyenes adás elmaradását a televízió azzal magyarázta, hogy egyrészt a sajtótájékoztatón nem jeleztek semmilyen fontos témát, másrészt abban az időben fontosabb és érdekesebb dolgok történtek a képviselőházban. A parlament napirendjén az új energetikai törvény van.

Az elnöki hivatal jelezte, hogy várhatóan panasszal fordul a médiumot felügyelő Rádiós és Televíziós Tanácshoz.

“Amennyiben esetleg panasz érkezik, az üggyel foglalkozni fogunk” – reagált a vitára Ivan Krejcí, a tanács elnöke. Megjegyezte: minden közszolgálati médium saját hatáskörében dönt, mit fog közvetíteni.

Az előzményekhez tartozik, hogy Zeman pénteken élesen bírálta a Cseh Televíziót, amely szerinte nem teljesíti közszolgálati feladatait. Megjegyezte: ezért jónak tartja azt a javaslatot, miszerint ha valakinek nem tetszik a köztelevízió műsora, akkor a kötelező havi üzemeltetési díjat jótékonysági célokra fordíthatja.

A CT reagálásában a közszolgálati televízió függetlensége elleni példátlan támadásnak minősítette Zeman nyilatkozatát és leszögezte: nem hagyja magát megfélemlíteni.

Bohuslav Sobotka miniszterelnök viszont úgy nyilatkozott, hogy fontosnak tartja a díjak fennmaradását. “Ez a biztosítéka annak, hogy a Cseh Televízió és a Cseh Rádió nem függenek semmiféle vállalkozói csoportoktól, sem az éppen hatalmon lévő kormánytól, és valóban a közérdekeket szolgálhatják” – vélekedett a kormányfő.

A közszolgálati Cseh Televízióért a cseh lakosok havonta 135 korona, a rádióért 45 korona kötelező illetéket fizetnek. A CT idei bevétele ebből 5,675 milliárd korona, míg a médium összköltségvetése 6,956 milliárd korona (1 korona=11,14 forint). A Cseh Távirati Iroda (CTK) két évtizede már nem kap állami támogatást, bevételeiből tartja fenn magát.

forrás: stop.hu

Leave a Reply 160 megnézve, 1 alkalommal mai nap |