< Böngészés > Főoldal / EU Sajtószoba, Fecsegő hírek / Blog article: Orbán Viktor megcsinálta, egyetlen kézben egyesül a Fidesz teljes médiabirodalma////. Viktor Orbán tat es in einer Hand, das volle Reich der Fidesz ist verein

| Mobile | RSS

Orbán Viktor megcsinálta, egyetlen kézben egyesül a Fidesz teljes médiabirodalma////. Viktor Orbán tat es in einer Hand, das volle Reich der Fidesz ist verein

Orbán Viktor megcsinálta, egyetlen kézben egyesül a Fidesz teljes médiabirodalma

SZERZŐ: MOLNÁR RICHÁRD

A miniszterelnök akarata győzött. Lemond lapjai többségi tulajdonjogáról Mészáros Lőrinc és Habony Árpád is.

Bekövetkezett az, amiről hónapok óta cikkezett a megmaradt független sajtó: érvényesül Orbán Viktor miniszterelnök akarata, és egyetlen kézben egyesítik az eddig meglehetősen szétszabdalt, oligarchák és kisebb kaliberű kormányközeli üzletemberek birtokában lévő kormánypárti médiumokat.

Bár a nap hírének még az ígérkezett, hogy a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Talentis Group Zrt. (amely a Mediaworks kiadója révén szinte az összes megyei napilapot birtokolja) megvásárolta Puch Lászlótól a Szabad Föld kiadóját és Andy Vajna kormánybiztostól a Lapcom Zrt.-t (vele együtt a Borsot, illetve még két megyei napilapot, a Kisalföldet és a Délmagyarországot) is, azonban a vonatkozó közlemény végén elhangzik egy fontos mondat:

A Talentis Group alatt egyesített médiaérdekeltségeket a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak adományozzák.

Ezzel összefüggésben a Liszkay Gábor (a Mediaworks vezérigazgatója, korábban a Magyar Nemzet főszerkesztője) vezette alapítvány ezen a napon megjelentett egy sokkal nagyobb volumenű közleményt is az állami hírügynökégnél:

Összesen tíz kiadóvállalat csatlakozott a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz, és további négy ajánlotta fel (benne a Mészáros-féle Mediaworks, valamint az Origo.hu-t kiadó, Matolcsy György fiának tulajdonában lévő New Wave Media Group Kft.) csatlakozását.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ezen a médiavállalatok tulajdonosai lemondanak a kizárólagos vagy a többségi tulajdonjogaikról, vagyis felajánlják azokat a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány javára. Tehát onnantól kezdve az alapítvány kuratóriuma, illetve annak elnöke, Liszkay Gábor gyakorolja a tulajdonosi jogokat az összes érintett kiadónál. A kuratórium tagja még Bajkai István, az Orbán-család volt ügyvédje és a Fidesz országgyűlési képviselője, Szánthó Miklós, a kormány által finanszírozott Alapjogokért Központ elnöke, valamint Varga István jogász, aki 2014-ig a Fidesz parlamenti képviselője volt.

Liszkay Gábor

Fotó: RTL Klub

Vagyis papíron olyan nehézsúlyú, Fidesz-közeli üzletemberek mondanak le sajtótermékeiről, azok közvetlen irányításáról, mint Habony Árpád, Schmidt Mária, Tombor András vagy a Simicska Lajos kapitulációja után átvett Hír TV-t tulajdonló Nyerges Zsolt.

A teljesség igénye nélkül itt a lista a Liszkay-féle alapítvány által bekebelezett kiadók, közismertebb online és nyomtatott sajtótermékeinek listája, utóbbiak online verziójával együtt értve:

  • Hír TV (Nyerges Zsolt)
  • Retro Rádió
  • Figyelő (Schmidt Mária)
  • Mandiner.hu (Tombor András)
  • Lokál, a Lokál Extra és a 888.hu (Habony Árpád)
  • Ripost (Habony Árpád üzlettársa, Schatz Péter)

Itt pedig azon médiumok listája, amelyek kiadói egyelőre csak felajánlották tulajdonjogaikat:

  • Magyar Idők
  • Origo (Matolcsy Ádám)
  • Echo TV (Mészáros Lőrinc)
  • A teljes Mediaworks portfólió: 15 megyei napilap, Bors, Nemzeti Sport, Világgazdaság stb.

Az egyelőre Andy Vajna tulajdonában marad országos kereskedelmi televízió, a TV2 csatlakozására valószínűleg még várni kell. A tévét működtető cégnek ugyanis számos, még kifutóban lévő, nagy értékű sport- és filmjogi szerződése van, amelyet Andy Vajna vezetése alatt kötöttek. Ezekkel pedig valószínűleg nem akarják megterheli a Fidesz-média szuperalapítványának költségvetését. Alapítványi csatlakozásra vár még továbbá a szintén Vajna-tulajdonban lévő Rádió 1.

A médiabirodalom összeolvadására még a Gazdasági Versenyhivatalnak is rá kell bólintania. Ettől azonban várhatóan nem kell tartania az alapítványnak, tekintettel arra, hogy anno arra is könnyen az áldását adta az állami szervezet, hogy Mészáros Lőrinc kezében egyesült csaknem az összes magyar megyei napilap tulajdonjoga. Ráadásul, ha a Fidesz kétharmados parlamenti többsége által feltöltött Médiatanács rábólint az egyesülésre, azt a versenyhatóságnak sincs joga felülbírálni.

fecsego.eu/168 óra

Viktor Orbán tat es in einer Hand, das volle Reich der Fidesz ist verein

AUTOR: MOLNÁR RICHÁRD
Der Wille des Premierministers hat gewonnen. Lőrinc Mészáros und Árpád Habony treten ebenfalls aus dem Mehrheitsbesitz von Lemond zurück.

Was für die verbleibenden unabhängigen Medien der Fall war, waren die kommenden Monate: Der Wille von Ministerpräsident Viktor Orbán setzt sich zusammen und vereint in einer Hand die von Oligarchen und kleineren, regierungsorientierten Geschäftsleuten zersplitterten staatlichen Medien.

Obwohl die Talentis Group Zrt., Die sich im Besitz von Lőrinc Mészáros befindet (zu dem praktisch alle Bezirkszeitungen von Mediaworks gehören), den Free Earth-Verlag von Laszlo Puch und Lapcom Zrt gekauft hat (vom Regierungskommissar Andy Vajna) zusammen mit Borsot und zwei weiteren Kreiszeitungen (Kisalföld und Délmagyarország), aber am Ende der betreffenden Mitteilung wird ein wichtiger Satz gehört:

Neben der Talentis-Gruppe werden Medieninteressen an die Central European Press and Media Foundation gespendet.

In diesem Zusammenhang gab die von Gábor Liszkay (Chefredakteur von Mediaworks, ehemals Chefredakteur der ungarischen Nation) geführte Stiftung an diesem Tag ein viel größeres Kommunikationsvolumen über die staatliche Nachrichtenagentur heraus:

Insgesamt zehn Mitgliedsorganisationen traten der Mitteleuropäischen Presse- und Medienstiftung bei. Weitere vier (darunter Mészáros Mediaworks und die New Wave Media Group Kft. Im Besitz von György Matolcsy, Herausgeber von Origo.hu) wurden angeboten.

In der Praxis bedeutet dies, dass die Eigentümer dieser Medienunternehmen auf ihre ausschließliche oder Mehrheitsbeteiligung verzichten, dh sie der Central European Press and Media Foundation anbieten. Der Stiftungsrat der Stiftung und dessen Vorsitzender Gábor Liszkay üben daher ab sofort Eigentumsrechte bei allen betroffenen Verlagen aus. Mitglieder des Vorstandes sind István Bajkai, ehemaliger Anwalt der Familie Orbán, und der parlamentarische Vertreter des Fidesz, Miklós Szánthó, Vorsitzender des von der Regierung finanzierten Fundamental Rights Center, und der Rechtsanwalt István Varga, der bis 2014 parlamentarischer Vertreter des Fidesz war.

Gábor Liszkay

Foto: RTL-Club
Das heißt, auf dem Papier offenbaren solche schwergewichtigen Geschäftsleute, die sich in der Nähe von Fidesz befinden, ihre Presseartikel, und Nyerges Zsolt, zu dem Hír TV gehört, übernahm ihre unmittelbare Regie als Árpád Habony, Mária Schmidt, András Tombor oder Lajos Simicska.

Die Liste enthält Verleger, bekannte Online- und Printmedienprodukte der Liszkay Foundation, einschließlich der Online-Version dieser:

Nachrichtensender (Nyerges Zsolt)
Retro Radio
Wächter (Mária Schmidt)
Mandiner.hu (Tombor András)
Lokál, Lokál Extra und 888.hu (Habony Árpád)
Ripost (Mitarbeiter von Habony Árpád, Péter Schatz)
Hier eine Liste von Medien, deren Verlage ihr Eigentum derzeit nur angeboten haben:

Ungarische Zeiten
Origo (Matolcsy Ádám)
Echo TV (Lőrinc Mészáros)
Das gesamte Mediaworks-Portfolio: 15 Landeszeitungen, Bors, National Sports, Világgazdaság usw.
Derzeit besitzt Andy Vajna nationales kommerzielles Fernsehen, TV2 muss wahrscheinlich warten. Das TV-Unternehmen hat unter der Leitung von Andy Vajna noch eine Reihe von High-End-Verträgen für Sport- und Filmrechte. Und sie wollen das Medienbudget der Fidesz-Medien wahrscheinlich nicht belasten. Es gibt auch eine Basis für den Beitritt zum Vajna-Radio 1.

Die Händlerwaren müssen auch von der ungarischen Wettbewerbsbehörde angesprochen werden. Es ist jedoch unwahrscheinlich, dass die Stiftung dies im Hinblick auf die Tatsache tun muss, dass die öffentliche Organisation durch die Tatsache gesegnet wurde, dass in den Händen von Mészáros Mészáros der Besitz von nahezu allen ungarischen Kreiszeitungen zusammengelegt wurde. Wenn der mit der Zweidrittelmehrheit von Fidesz beauftragte Medienrat die Fusion zusammenbringt, hat die Wettbewerbsbehörde darüber hinaus kein Recht, sie außer Kraft zu setzen.

fecsego.eu/168 stunden

Leave a Reply 200 megnézve, 1 alkalommal mai nap |