< Böngészés > Főoldal / Életképek/bulvár / Blog article: Nincs jövő idő a cigány létben((( Il n’y a pas d’avenir existence gitane tendue

| Mobile | RSS

Nincs jövő idő a cigány létben((( Il n’y a pas d’avenir existence gitane tendue

2016. július 24. | hozzászólás | Életképek/bulvár

Nincs jövő idő a cigány létben

fecsegő szimbolum

www.fecsego.eu nemzetközi hírportál jó nagyon jó!

A kormány az ország legszegényebb településeinek felzárkóztatásában a Máltai Szeretetszolgálat segítségét kéri. Vecsei Miklóssal, a szervezet alelnökével beszélgettünk.
hirdetés

– A kormány döntött arról, hogy az ország két legszegényebb települését, Tiszaburát és Tiszabőt átadják úgymond működtetésre a Máltai Szeretetszolgálatnak. Ez azt jelenti, hogy az állam beismeri: képtelen kezelni ezt a problémát.

– Egy jól működő állam sem mindenható.

Vannak helyzetek, amikor a civil rugalmasság, kreativitás, gyorsaság hatékonyabban tud működni. Szerintem az az egészséges, ha egy kormányzat elkezdi használni ezeket az erőket. Az lenne jó, hogy ha ez egy idő után természetessé válna.

– Sokan és sokféleképpen próbálták már megoldani az úgynevezett „cigány-ügyet”: a lecsúszást, kirekesztést, szegregációt. Miért nincs ezen a téren érzékelhető előrelépés?

– Amikor a cigányságról beszélünk, rendszerint minden mindennel összekeveredik. Vannak, akik magabiztosan megmondják, mit hogyan kellene csinálni, és vannak, akik dolgoznak a felemelkedésükön. Ilyen például az iskolai szegregáció. Aki ezt közelről nézi, és jelen van az érintettek között, annak számára elég világos a képlet: amíg van szabad iskolaválasztás, addig lesz szegregáció is. Egy bírósági ítélettel persze el lehet érni, hogy az alsó középosztály kénytelen legyen a gyerekeit együtt járatni olyanokkal is, akikkel nem akarja., mert nem lesz lehetősége autóval átvinni egy másikba. De gondoljunk csak bele, hol húzódik a határ, ha a tehetősebb cigány szülők is elviszik a gyerekeiket. Éppen itt érhető tetten, hogy nem etnikai kérdésről beszélünk, hiszen a, fizetőképes roma szülők gyerekeit a másik iskolába felveszik. Ha a származás lenne döntő, ez nem működhetne. De működik, például a tiszabői és a tiszaburai iskolák esetében is ismerünk számos esetet. Tehát a szegregáció nem feltétlenül úgy működik, ahogy sokan gondolkodnak róla, ennek megfelelően a megoldásnak is árnyaltabbnak kell lennie. Nem a törvényekkel, hanem az igazságossággal kellene érvelni ezekben az ügyekben.

– Vagyis?

– El kéne fogadni, hogy a legszegényebb közösségekbe kellenek a legjobb iskolák, és a legjobb tanárok.

A gyerekek egyébként nem rasszisták. És nem azért nem szeretnek a másik gyerek mellé ülni, mert más a színe, hanem mert nincs jó szaga, nincs tízóraija, agresszív vagy rossz tanuló. Ide kellenek a legelkötelezettebb pedagógusok. Akik nem csak azt látják, hogy a hátsó sorba szorult gyerek már megint mit csinál, hanem azt is tudják, hogy ő a nyomorúságon kívül nem örökölt semmit. Ha valaki megérti ezt, utat talál ezekhez a gyerekekhez, és képes lesz őket tanítani. Én korábban hajléktalanüggyel foglalkoztam tíz-tizenöt évig. Amikor az ember ott van az aluljáróban egy földön fekvő, rettenetesen nehezen kommunikáló, bepisilt, szétesett ember mellett, abba már nagyon nehéz belelátni az egykorvolt pici gyereket.

Pedig ha belelátnánk, akkor észrevennénk, hogy már akkoriban eldőlt az élete, hiszen őt senki nem hívta királyfinak, nem hordta a karján, nem puszilgatta. Vajon ő tehet erről? Az általunk ismert, segített családok 95 százalékában azt látom, hogy az édesanyák meg az édesapák nagyon szeretnének jó szülők lenni, csak nem tudják, hogyan kell azzá lenni. Elfogytak a minták. A rendszerváltás óta eltelt harminc év. A budapesti középosztály számára ez egy generáció. De van egy hatalmas településtömeg, ahol ez alatt az idő alatt két generáció született meg, mert igen, a cigány lányok már szülnek 15-16 évesen, s lehet valaki harminc évesen nagypapa. Itt már a nagyszülő se dolgozott. Az ezredfordulón még voltak emlékképek mondjuk az ózdi kohászatban dolgozó cigányokról. A problémát távolról nézők ma az ő utódaikat látják a kocsmában ülni, és azt is gondolhatják, hogy nem akarnak dolgozni.

– Ezt a „képet” nagyon nehéz szerethetővé tenni a többségi társadalom számára, márpedig az empátiához erre is szükség lenne.

– A nyomor és a szegénység között nagyon nagy a különbség. Az utóbbi, az úgynevezett „tisztes szegénység” a bölcsességről, az előrelátásról is szól. A szegénységben, ha kölcsönkérek három tojást, nem hatot kell visszaadni. A nyomornál igen. Ott megjelenik az uzsora, mert aki éhes, annak csak a „ma” jár a fejében: ma kell ennem, bármi áron. A nyomorúság ott kezdődik, ahol megszűnik minden más cél, és csak egyetlen parancs marad: túlélni a mai napot.

Nincs jövő idő. Erre szokták mondani, hogy a cigány nyelvben nincs jövő idő. Nem a nyelvben, a létben nincs.

A többségi társadalom tagjai joggal értetlenkednek, ha azt hallják, hogy egy cigány ember eltüzeli a konyhakredencet. Ez mindaddig fel nem fogható, amíg valakinek nem kell túlélnie egy éjszakát mínusz húsz fokos hidegben a gyerekeivel. Mert akkor eljön az a pillanat, amikor elég minden éghető, ha más nincs, a ruha, a parketta és a konyhaszekrény is. A nyomorúság hieroglifái olyan bonyolultak, hogy ezekről csak nagyon higgadtan lenne szabad beszélni.

Én „jóléti erkélynek” hívom azt a világot, ahol mi, középosztálybeliek élünk: ki tudjuk fejezni a gondolatainkat, érvényesítjük az érdekeinket, van jövőképünk. A közgondolkodást az határozza meg, ami a jóléti erkélyről látszik. Az egyik legnehezebb kérdés, hogyan tudjuk felvinni a jóléti erkélyre a nyomorúsággal összefüggő témákat, úgy, hogy közben nem megbotránkoztatunk, nem előítéletet keltünk, hanem a lényeges kérdésekről beszélünk.

Mi, akik közel merészkedünk ahhoz a világhoz, amelyben a mindennapok része az uzsora, a drog, a prostitúció, több részletet látunk, de ettől nem leszünk másoknál jobb embernek. Bennünk is vannak előítéletek, csak a legelesettebbek között töltött idő alatt más összefüggéseket is megláttunk, és ezeket jó lenne megmutatni a többieknek. Bennünk is vannak indulatok, időnként nekünk is ökölbe szorul a kezünk, s ugyanúgy elfáradunk, szétcsúszunk időnként. Adott esetben őszintén beszélünk is ezekről az érzésektől, mások viszont egyfajta politikai korrektség jegyében szőnyeg alá seprik ezt. A menekültügynél is mindig elmondtuk: mi ugyanolyan nehéz ügynek látjuk, nem tudjuk a megoldását, talán a kitárt kar se jó, s egyelőre mi sem tudunk jobb megoldást a kerítésnél. De ha valaki a határon vagy a Keleti pályaudvaron járva hozzánk hasonlóan letérdelt, vagy odakuporodott a földön ülő menekültek közé, az utána már nem mondott, vagy gondolt volna butaságokat.
Fotó: Teknős Miklós / Népszabadság

– Ha az elszegényedő falvakról, az iskolai szegregációkról vagy a cigánytelepekről beszélünk, nemigen látunk hosszú távú, jó megoldásokat.

– Tele van az ország olyan emberekkel, akik pontosan tudják, hogy kinek mit kellene csinálnia. Abból viszont kevés van, aki odamegy és megcsinálja. Ráadásul a magyar szociálpolitika az elmúlt 25 évben érdemi visszajelzés nélkül működött, nem voltak rendszeres mérések, mindenki által elfogadott, közmegegyezésen alapuló tények. A társadalmi változások hatásai évtizedes távlatokban mutatkoznak, a célok és az eszközök azonban ciklusonként változtak. Ezek után most azt kell végiggondolni: van-e más út, mint hogy jogszabályban írjuk elő az integrációt, amiről egyébként minden normális ember azt gondolja, hogy helyes. Csakhogy a gyakorlatban nem működik. De meg meri-e szüntetni bármely politikai erő például a szabad iskolaválasztás lehetőségét? Én úgy látom, hogy mindaddig, amíg a politikai korrektségre ügyelve nem beszélünk az igazi kérdésekről, nem lesznek megfelelő válaszaink sem.

– Tarnabodon, ahol átvették az iskolát, sikerült megfordítani a folyamatot: kezdenek visszaszivárogni a korábban innen elvitt diákok. Ezt milyen módszerekkel érik el?

– Más értékrenddel, más tanítási módszerekkel és más szemlélettel. Olyan pedagógussal, aki ha rájön, hiába magyarázza a táblánál a gyereknek, hogy három meg három az hat, mert a számokból nem érti, akkor más eszközökhöz folyamodik. Vekerdi tanár urat idézve, ha a gyerek focizás közben hatszor talál a kapuba és én azt mondom, hogy öt gólt rúgott, kiabálva fog tiltakozni, hogy nem, mert ő hatot lőtt. Vagyis mindent megtesz azért, hogy a gyerek megértsen valamit, s nem a tanmenet meg a tanterv határozza őt meg. Látjuk, mi történik, amikor a társadalom által már teljesen leírt iskolába bemegy néhány más szemléletű, nem kiégett szakember, s arról kezd el beszélgetni az ottani pedagógusokkal: volna más módszer, és rendelkezésre állnak az eszközök is. Hiszen be lehet vonni a falu szélén folyó patakot földrajz és biológia órákba, lehet csatahajózni történelemből, s nem kapok érte fegyelmit. Látni kell, ahogyan a megfáradt szemek ilyenkor újra felélednek, hogy talán tényleg van másik út, ami sikereket hoz és nem kudarcokat.

– Akkor Tarnabod, ahol már tizenkét éve van jelen a szeretetszolgálat, egyértelműen sikertörténet?

– Ha abból indulunk ki, hogy a többségi társadalom mit ért siker alatt, akkor

a sikeres történeteink nagyon ritkák. A siker mértékegysége itt más.

Tizenkét éve ott voltam a tarnabodi iskola évzáróján, és elmentem nemrégiben is. Óriási volt a különbség. Mostanra kialakult egy közösség. A gyerekek műsort adtak, és képesek voltak fegyelmezetten végig állni egy másfél órás ünnepséget. A legfontosabb változás azonban az, hogy ma már mindenki továbbtanul. Egy éve indítottuk be a Szimfónia programot, most a diákok már együtt zenélnek a tanáraikkal. A kötöttségek nélküli zenetanulás igazi közösségi élményeken alapul, azt adja a gyerekeknek, amire a legnagyobb szükségük van: örömöt és sikert, önbizalmat, hogy meg tudja csinálni. Erre épül a módszer pedagógiája is, a szolfézs, a zeneelmélet és a többi kötelező elem ráér, lényeg, hogy meglegyen a közös ritmus, és minden szereplő érezze a sikert. A zenei programunk, csakúgy, mint a sport, sajátosan értelmezett tehetséggondozás. Nem a kiugró tehetségeket keressük, hanem a minden gyermekben benne rejlő tehetséget, hogy felszínre hozzuk és kibontakoztassuk a rejtett képességeit. Lehet, hogy soha nem fog szépen hegedülni, de a közösségben kiderülhet, hogy jó matekos, vagy ügyesen fest. Nem olyan nagyon bonyolult ez. Tudom, hogy kellenek a tantervek és a tanmenetek, de még inkább szükség van arra, hogy az ilyen iskolában tanító tanárok eszközt és bizalmat kapjanak.

– Ez az elv épp szembemegy a mostani, központosító akarattal…

– A KLIK szerepét sokan egyértelműen negatívnak gondolják, véleményem szerint a nagyvárosi iskolák esetében legtöbbször hiba az államosítás. Sok nyomorban élő faluban azonban más a helyzet, ha egy forráshiányos önkormányzat a fenntartó, élén mondjuk egy nyolc osztályt végzett polgármesterrel, aki nem biztos, hogy átlátja döntései következményeit. Itt vitán felül jó döntés volt az összevonás, de a pénz hiánya miatt nem vihették végig az elképzelést. Ez egy kicsit olyan, mint egy új autó benzin nélkül. És amikor nem indul, nem biztos, hogy a járműcsere jelenti a megoldást.

– Több településen több nagy programot visznek. Van hatásos recept arra, hogyan lehet a rosszul működő ügyeket jóra fordítani?

– Tarnabod, Monor, pécsi György-telep, Gyulaj, tatabányai Mésztelep, veszprémi „Pokoli torony”, Gyöngyösön a Duranda-telep, Miskolcon a Lyukó-völgy, a Számozott utcák: ezek mind máltai telep programok, mindegyik más és más, de szemléletmód azonos. Veszprémben kilenc éve költöztünk be egy eladósodott és nyomorteleppé vált társasházba, ahol a segítő programok következetese szigorral társultak, és a korábban kezelhetetlennek hitt tartozást évek alatt felszámoltuk. Az előre fizetős mérők nem engednek eladósodni, ha valaki nem fizet, nincs szolgáltatás. Aki nem egyenlíti ki a közös költséget, nem használhatja a liftet.

A legelesettebbeknek fogjuk a kezét, de az előírásoknak érvényt szerzünk. Az egykori Pokoli torony évek során ledolgozta adósságát. Ezt látva Veszprém város vezetése most a Máltai Szeretetszolgálatra bízta a teljes önkormányzati lakásállomány kezelését. Ez óriási bizalom a várostól, és azt üzeni, hogy amit a Pokoli toronyban csináltunk, azt ők sikernek tartják. A legtöbb máltai programnak azonban nincs leírható receptje, nincs olyan módszertana, amit bárhol követni lehetne. Ami közös bennük, a szemlélet, a legfontosabb fogalom pedig a jelenlét.

Ott kell lenni, amennyit csak tudsz,

és ha vannak tapasztalataid, van jó csapatod, s valamennyi pénzed, és gyorsan tudsz dönteni, akkor élet költözik a telepre, és valami elindul.
Névjegy

Vecsei Miklós

Szőnyben született, 1964-ben, kertész szülők gyermekeként. Az egri tanárképző főiskolán pedagógusként végzett, majd teológiai, szociálpolitikai és mentálhigiénés diplomát is szerzett. Tanári munkája mellett már 1990-től önkéntesként dolgozott a Máltai Szeretetszolgálatnál, amelynek 2002 óta előbb ügyvezető, majd általános alelnöke. Ezt megelőzően a hajléktalanügy miniszteri biztosaként is dolgozott.

forrás:propeller.hu

Il n’y a pas d’avenir existence gitane tendue

www.fecsego.eu nouvelles internationales Bon!

Le gouvernement est les municipalités les plus pauvres de rattraper les appels sur le service Charity maltaise à l’aide du pays. Vecsei Miklos, vice-président de l’organisation a parlé.
publicité

– Le gouvernement a décidé que deux des municipalités les plus pauvres du pays Tiszabő Tiszabura et remis sur le fonctionnement de la soi-disant maltais service Charity. Cela signifie que l’État admet: incapacité à faire face à ce problème.

– Un état qui fonctionne bien, ni omnipotent.

Il y a des situations où la flexibilité civile, la créativité, la vitesse peut travailler plus efficacement. Je pense qu’il est en bonne santé quand un gouvernement commence à utiliser ces forces. Il serait bon de voir si elle allait devenir une seconde nature après un certain temps.

– Beaucoup de gens ont essayé plusieurs façons de résoudre le soi-disant «question tsigane» glissant, l’exclusion, la ségrégation Pourquoi est-il pas de progrès notable dans ce domaine.?

– Quand on parle de Roma, généralement tout est mélangé. Il y a ceux qui dire en toute confiance que vous ce qu’il faut faire, et ceux qui travaillent dans l’ascension. Tels que la ségrégation scolaire. Qui regarde cela de près, et est présent parmi toutes les parties prenantes, il est tout à fait clair à la formule: tant qu’il y est libre choix de l’école, sera la ségrégation. Une décision judiciaire peut être obtenue, bien sûr, que la classe moyenne inférieure être forcé dans un run-in avec ses enfants ensemble, qui ne veulent pas. Parce qu’ils ne seront pas en mesure de transférer à une autre voiture. Mais il suffit de penser à ce sujet, où tracer la ligne lorsque les parents les plus riches roms prennent leurs enfants à l’écart. Ceci est réalisé en ce sens qu’il ne parlait pas de problèmes ethniques, puisque, les parents solvant roms inscrits leurs enfants dans une autre école. Si l’origine serait décisive, il ne pouvait pas travailler. Mais cela fonctionne, comme dans le cas des écoles Tiszabura tiszabői et savent aussi de nombreux cas. Donc, la ségrégation ne fonctionne pas nécessairement la façon dont beaucoup de gens pensent à ce sujet, la solution doit également être plus nuancée en conséquence. Pas la loi, mais la justice soutiendrait ces questions.

– Qui est?

– Nous devrions accepter que les communautés les plus pauvres devraient avoir les meilleures écoles et les meilleurs professeurs.

Les enfants seraient autrement pas racistes. Et non pas parce qu’ils ne veulent pas être assis à côté d’un autre enfant, parce qu’il a une couleur différente, mais parce qu’ils ne sentent pas bon, ne pas grignoter, agressif ou mauvais élève. Cela devrait avoir les enseignants les plus dévoués. Ceux qui ne voient pas juste ce gamin a été poussé dans la ligne de retour ce qu’il faisait, mais je sais aussi qu’il n’a pas hérité tout ce qui sort de la misère. Si quelqu’un comprend ce trouve son chemin à ces enfants et être en mesure de leur enseigner. Je relevait jadis sans-abri traité dix à quinze ans. Lorsque vous êtes dans le métro, il y a un gisant sur le sol, terriblement difficile de communiquer avec, pissé, tombé en morceaux, en plus de gens, il est alors très difficile de voir quand il était un petit bébé.

Mais si nous obtenons en elle, nous avons remarqué que nous avons décidé au moment de sa vie, puisque personne ne l’appelait prince, pas porté sur le bras, pas embrasser. At-il fait cela? Comme nous le savons, a aidé 95 pour cent des familles, je vois des mères aux pères veulent vraiment être de bons parents, ne savent pas comment être devenir. Ils courent sur des échantillons. Trente ans se sont écoulés depuis le changement de régime. La classe moyenne est à Budapest pour une génération. Mais il y a une énorme colonie de masse, qui pendant ce temps était de deux générations, parce que oui, les femmes tsiganes devaient donner naissance à l’âge de 15-16, et à trente et un peut être un grand-père. Il n’a jamais travaillé avec un grand-parent. Le tournant du millénaire, il y avait des souvenirs, disons, travaillant dans l’industrie sidérurgique Ózdi Tsiganes. Le problème aujourd’hui est de téléspectateurs à distance voir sa progéniture à siéger dans la pub, et je pense qu’ils ne veulent pas travailler.

– Cette «image» est très difficile de faire aimable pour la majorité de la société, et il y a l’empathie, ce serait nécessaire.

– Entre la misère et la pauvreté est une très grande différence. Ce dernier, connu sous le nom «honorable pauvreté» la sagesse de prévoyance est tout au sujet. La pauvreté si vous empruntez trois œufs, pas six à être retourné. Le nyomornál oui. Il l’usure apparaît, parce qu’il a faim, il est seulement le “Today” dans son esprit: aujourd’hui besoin de manger, quel que soit le coût. Le problème commence là où tout le reste cesse objectif et une seule commande est: survivre à ce jour.

Il n’y a pas de prochaine fois. Ceci est souvent dit que la langue tsigane n’a pas d’avenir tendue. Pas la langue, ne sont pas dans l’existence.

Les membres de la loi de la société majoritaire quand ils entendent qu’un homme Gypsy a tiré une armoire de cuisine. Il ne doit pas être reçu tant que quelqu’un n’a pas à survivre à une nuit à moins vingt degrés rhume chez les enfants. Parce que puis vient le moment où tous assez combustible, si aucun autre, la robe, le plancher et les armoires de cuisine ainsi. Les hiéroglyphes de la misère sont si compliquées que celles-ci ne seraient autorisés à parler très calmement.

I ‘Balcon du bien-être “Je l’appelle le monde où nous, la classe moyenne en direct .. Nous pouvons exprimer nos pensées, nous validons nos intérêts, est notre vision de la pensée publique est déterminé par ce qui semble le bien-être du balcon de l’une des questions les plus difficiles est de savoir comment nous pouvons être appliquée à la questions balcon de bien-être associés à l’affliction, de sorte que sans offensive, pas un jugement pour chacun d’eux, mais nous parlons de questions pertinentes.

Nous, qui s’aventurent à proximité d’un monde dans lequel une partie quotidienne de l’usure, la drogue, la prostitution, voir plus de détails, mais ce ne sera pas meilleur que les autres. Ils ont aussi des préjugés, mais aussi dans d’autres contextes, nous avons vu pendant le temps passé dans les plus démunis, et ce serait bien de les montrer aux autres. Ils ont aussi des émotions, parfois même nous serra les mains, et nous sommes fatigués juste szétcsúszunk parfois. Le cas échéant, on parle honnêtement de ces sentiments peuvent, d’autres un sens de l’esprit de la rectitude politique balayer cela sous le tapis. Le menekültügynél a toujours dit, nous le voyons cas aussi difficile, nous ne savons pas la solution, peut-être les bras tendus pas bon, et pourtant rien ne peut être une meilleure solution à la clôture. Mais si quelqu’un marche sur la frontière ou de la gare Keleti, comme nous, il se mit à genoux ou accroupi sur le sol assis parmi les réfugiés et le reste ne peut plus dire ou penser serait stupide.
Photo: Tortue Nicholas / Népszabadság

– Si le villages pauvres, l’école ou szegregációkról campements roms à parler, il ne voit pas le long terme, de bonnes solutions.

– Le pays est plein de gens qui savent exactement ce que tout le monde devrait le faire. Le fait, cependant, il y a quelques-uns qui marche et le faire. En outre, le travail social hongrois sans rétroaction importante au cours des 25 dernières années, il y a eu des mesures périodiques, des faits reconnus par tous consensuelle. Les effets de décennies de perspective de changement social Il y a, cependant, les extrémités du cycle et les moyens ont changé. Après cela, nous devons maintenant considérer: est-il une autre voie que celle de la loi, nous demandons l’intégration, sinon ce que toute personne normale pourrait penser cela est exact. Mais en pratique, il ne fonctionne pas. Mais il ose cesser toutes les forces politiques telles que la liberté de choisir une école? Il me semble que tant que la rectitude politique faisant attention de ne parler des vrais problèmes ne sera pas une réponse appropriée soit.

– Tarnabod, qui a repris l’école, a réussi à inverser le processus: commencer visszaszivárogni précédemment pris part des étudiants. Ceci est réalisé par quelles méthodes?

– Autres systèmes de valeurs, les différentes méthodes d’enseignement et approche différente. Donc, les éducateurs, qui, s’il découvre, même si le conseil explique à l’enfant que trois sur trois pour lesquelles il ne comprend pas les chiffres, puis avoir recours à d’autres moyens. Pour citer professeur M. Vekerdi lorsque les enfants ont trouvé en jouant au football six fois le but et je dis que coups de pied cinq buts, en criant va protester qu’il est non pas parce qu’il a marqué six. En d’autres termes, le fait de son mieux pour rendre les enfants à comprendre quelque chose, le syllabus et non le programme est déterminé par lui. Nous voyons ce qui se passe quand l’école est entièrement décrite par la société va dans une autre approche, spécialiste pas passé, il commence à parler des enseignants là-bas: aurait d’autres procédés et dispositifs sont également disponibles. Après tout être impliqués dans la gestion des abords des classes ruisseau du village, la géographie et la biologie, peut csatahajózni histoire, et je ne suis pas disciplinée pour elle. Nous devons voir comment faire revivre les yeux fatigués cette fois encore que peut-être il y a une autre manière qui apporte le succès, pas les échecs.

– Vous Tarnabod, qui est déjà présent en douze ans de charité, est clairement une réussite?

– Si l’on suppose que ce que vous entendez par le succès dans le courant dominant de la société, il est

les histoires de réussite sont rares. Le succès est mesuré dans l’autre.

Il y a douze ans, j’étais au Tarnabod évzáróján scolaire et récemment allé bien. Ce fut une énorme différence. A l’heure actuelle, l’émergence d’une communauté. Le programme a permis aux enfants et ont pu rester discipliné par une cérémonie demi-heure. Le changement le plus important, cependant, est que maintenant tous aller un peu plus loin. Il y a un an, nous avons lancé le programme Symphony, maintenant, les étudiants ont joué ensemble avec leurs professeurs. Apprendre la musique sans contraintes basées sur une véritable expérience communautaire, je donne aux enfants ce qu’ils ont le plus besoin: le bonheur et le succès, la confiance en soi qui peut le faire. Cette méthode est basée sur la pédagogie, le solfège, la théorie de la musique et d’autres éléments obligatoires sont disponibles, ligne de fond est courant d’avoir le rythme et la convivialité de tous les acteurs du succès. Le programme musical, ainsi que les sports, particulièrement interprétés talent. Non à la recherche d’un talent exceptionnel, mais le talent inhérent à chaque enfant que nous portons à la surface et déplier les capacités cachées. Peut-être que ce ne sera jamais jouer du violon magnifiquement, mais la communauté se révéler une bonne mathématiques ou habilement peint. Ce n’est pas très compliqué. Je sais comment faire le cursus et programmes, mais plus est nécessaire pour recevoir des enseignants des outils et la confiance dans ces écoles.

– Cela va juste contre le présent principe, centrage accord …

– Le rôle de KLIK beaucoup la pensée négative clairement, à mon avis, dans le cas des grandes écoles urbaines confondent souvent la nationalisation. Beaucoup vivent dans le village de la pauvreté, cependant, la situation est différente si un manque de ressources pour maintenir le gouvernement, dirigé par le maire dire un fini huit classes qui ne peuvent pas surveiller les conséquences des décisions. Il n’y a aucun doute que ce fut une bonne décision de fusionner, mais pas le droit de prendre à l’idée à cause du manque d’argent. Il est un peu comme une nouvelle voiture sans essence. Et quand il démarre, pas sûr que l’échange de véhicule est la solution.

– Apportez plusieurs grands programmes dans plusieurs villages. Il y a une recette efficace pour la façon de faire les affaires dysfonctionnelles payés pour de bon?

– Tarnabod, Monor, le site de Pécs George, Gyulaj, Tatabanya usine de chaux, Veszprém “The Towering Inferno”, Gyöngyösön le site Durand, trous Miskolc Valley, les rues numérotées: ils sont tous les programmes de colons maltais, chacun est différent, mais les attitudes la même chose. Veszprém déplacé il y a neuf ans dans un effet de levier et est devenu nyomorteleppé condominium où rigoureusement pour soutenir les programmes associés à, et auparavant ingérable cru éliminé lors de la dette pendant des années. les compteurs prépayés ne permettra pas dans la dette, si quelqu’un ne paie pas, pas de service. Ceux qui ne le font pas Il compense pour les coûts communs ne peuvent pas utiliser l’ascenseur.

Le plus nous sommes tombés dans ses mains, mais les normes que nous obtenons forcée. Il a travaillé les dettes de l’ancien est The Towering Inferno. Voyant cela, la direction de la ville de Veszprém est maintenant le Service Charity maltais a confié la gestion du logement municipal stock entier. Ceci est une énorme confiance de la ville, en leur disant que ce que nous faisions The Towering Inferno, ils gardent un succès. Cependant, la plupart des programmes font recette Maltese pas descriptible, il n’y a pas de méthode qui pourrait être suivi partout. Ce qu’ils ont en commun, la vue, le concept clé est la présence.

Il devrait y avoir autant que vous le pouvez,

et si vous avez de l’expérience, vous avez une bonne équipe, et tout l’argent, et vous pouvez rapidement prendre une décision, vous pouvez déplacer la vie de la plante, et quelque chose a commencé.
carte de visite

Nicholas Vecsei

Szony né en 1964, un jardinier parents. Eger école normale de formation des enseignants a terminé et a obtenu un diplôme de santé théologique, social et mental. En plus du travail d’enseignement, il a depuis 1990 travaillé comme bénévole pour le Service Maltese Charity, dont le premier directeur général depuis 2002, et vice-président général. le commissaire ministériel des services sans-abri travailler comme avant.

Source: propeller.hu

Leave a Reply 743 megnézve, 1 alkalommal mai nap |